6 ნაბიჯი ეფექტური საკომუნიკაციო გეგმის შესაქმნელად
შენს სამიზნე სეგმენტს მიაწოდო. ამისათვის კი საკომუნიკაციო გეგმა აუცილებელია. ის ერთგვარი რუკაა, რომელიც გეხმარება განსაზღვრო თუ როგორ მიიტანო მესიჯი სამიზნე აუდიტორიამდე. ის მნიშვნელოვანი ხელსაწყოა, რომელიც უზრუნველყოფს ორგანიზაციის მხრიდან მკაფიო, კონკრეტული მესიჯების შექმნასა და გავრცელებას და მისგან გაზომვადი შედეგების მიღებას.
საკომუნიკაციო გეგმის შექმნა არც ისე მარტივია და ბევრ დროს მოითხოვს. წარმოგიდგენთ 6 ნაბიჯს, თუ როგორ შექმნათ ეფექტური საკომუნიკაციო გეგმა:
-
ჩაატარეთ სიტუაციური ანალიზი
ჩაატარეთ აუდიტი იმის შესაფასებლად, თუ სად ხართ ამჟამად კომუნიკაციების თვალსაზრისით. არსებული კომუნიკაციის აუდიტის ჩასატარებლად შემდეგი ნაბიჯები გაიარეთ:
- კომუნიკაციაზე პასუხისმგებელ თანამშრომლებთან ერთად გაიარეთ ყველა საკითხი, რაც კომუნიკაციასთანაა კავშირში.
- ჩაატარეთ კვლევები და ფოკუს ჯგუფები
- არსებობის შემთხვევაში გაესაუბრეთ თქვენს კომპანიაში არსებულ სხვა დეპარტამენტებს
-
განსაზღვე მიზნები
მას შემდეგ რაც შეაგროვებ და შეაფასებ მიღებულ ინფორმაციებს, განსაზღვრე კომუნიკაციის მიზნები. რა შედეგების მიღება გსურს? რისი მიღწევა გსურს საკომუნიკაციო გეგმის განხორციელების შედეგად? გაითვალისწინე, დასახული მიზნები უნდა იყოს:
- კონკრეტული
- გაზომვადი
- მიღწევადი
- შედეგზე ორიენტირებული
- კონკრეტულ დროზე გათვლილი
-
განსაზღვრე აუდიტორია
აუცილებლად განსაზღვრე, თუ ვისთვის გინდა მესიჯის მიწოდება. გაანალიზე ორგანიზაციის ყველა სამიზნე აუდიტორია. ეს შეიძლება იყოს:
- კლიენტები
- პარტნიორები
- მედიის წარმომადგენლები
- არასამთავრობო ორგანიზაციები და ა.შ.
-
განსაზღვრე საკომუნიკაციო არხები
ეცადე, შენს სამიზნე აუდიტორიას სხვადასხვა საკომუნიკაციო არხებით მიწვდე და რაც მთავარია, ზუსტად განსაზღვრე თუ რომელი არხით რომელ სამიზნე აუდიტორიისთვის შეძლებ ხმის მიწვდენას.
-
დროში გაწერე ყველა ქმედება
იმისათვის, რომ მიაღწიო საკომუნიკაციო მიზნებს, საჭიროა დაგეგმო და დროში გაწერო თითოეული ის ქმედება, რომლის განხორციელებასაც აპირებ. ეს ეტაპი ნათელ წარმოდგენას შეგიქმნით, თუ რა გაქვთ გასაკეთებელი და რა ვადებში.
-
შეაფასე შედეგები
დაწერილი საკომუნიკაციო გეგმის განხორციელება თქვენთან გარკვეულ ძალისხმევას მოითხოვს – თუმცა ის ამად ნამდვილად ღირს. ეს ის ინსტრუმენტია, რომელიც დაგეხმარებათ წარმატებით მიაწოდოთ მესიჯი სამიზნე აუდიტორიას და ჩამოაყალიბოთ ორმხრივად მომგებიანი ურთიერთობა. სწორად დაწერილი საკომუნიკაციო გეგმა დაგეხმარებათ, მიაღწიოთ თქვენს ბიზნეს მიზნებს და გააუმჯობესოთ მუშაობა.
პიარსკოლის ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციების კურსზე, 3 თვის განმავლობაში, იმუშავებთ საკომუნიკაციო გეგმის შემუშავებაზე. მის შექმნაში კი ლექციებზე მიღებული თეორიული ცოდნა დაგეხმარებათ. პროექტზე მუშაობისას მენტორობას გაგიწერევენ პიარისა და მარკეტინგული კომუნიკაციები კომპანია „ჯეპრას“ კონსულტანტები.